Modernizovaný úsek trati je přibližně čtyř a půl kilometru dvoukolejný a elektrizovaný. Jeho součástí byly původně dvě železniční stanice Praha-Bubeneč a Praha-Holešovice. V odbočce Stromovka se napojuje trať ze směru Masarykovo nádraží. Došlo k navýšení rychlosti místy až na 90 km/h. Rekonstrukcí prošla stanice Praha-Holešovice, a to včetně úprav výpravní budovy, nástupišť včetně zastřešení, podchodů a výtahů. Dále byla kompletně rekonstruována trafostanice v místě bývalé stanice Praha-Bubeneč. Stanice Bubeneč byla na konci srpna loňského roku po přesně 164 letech uzavřena. Posledním úkolem bylo provést na základě hlukových měření na vytipovaných místech a po zpracování hlukové studie individuální protihluková opatření. Celkové náklady činily 930 milionů.
Nová zastávka je v Podbabě
„Největším přínosem stavby pro veřejnost bylo vybudování nové zastávky Praha-Podbaba, která má lepší napojení na pražskou MHD než dosavadní stanice Praha-Bubeneč. Ta funguje od minulého roku pouze jako výhybna,“ konstatuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Ta disponuje dvěma zastřešenými nástupišti v délce 220 m, jež jsou pod tratí propojena podchodem, z něhož vedou na nástupiště schodiště i rampy. Přes obě nástupiště probíhají objekty protihlukových stěn. Podchod i opěrné zdi se staly terčem sprejerů, tak je nechal Metrostav vymalovat. Na barevné výzdobě se podílely děti ze základní školy Petřiny sever a výtvarné studio 3AX.