V tuto chvíli probíhá vyšetřování na místě je soudní znalec, v nebližší možné době, snad v pondělí bude lávka nikoliv odstraněna ale odvezena tak jak si soudní znalec bude přát a bude složena znova tak, aby bylo možné zjistit další detaily katastrofy. Pokud jde o čtyři zraněné (dva těžce), město nechce poskytovat informace o jejich zdravotním stavu a to proto, že mu to ani nepřísluší. Nicméně náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) prohlásil, že město je připraveno zraněné odškodnit a vyjít jim i jinak vstříc. „Byť by se objevily třeba potíže s pojišťovnou, postavíme se k celé záležitost čelem,“ uvedl Dolínek. „Lávka nebyla v dobrém stavu, ale havarijní nebyl. Indicie technického problému podle něho neexistovaly,“ uvedl ředitel Technické správy komunikací Praha Petr Smolka. „Za celou dobu až do soboty do 13:16 žádný z údajů nezaznamenal nějakou výraznou odchylku, zejména průhybu, která by indikovala zřícení lávky. Tam skutečně došlo k něčemu, co zatím nedokážeme pojmenovat,“ řekl Václav Hvízdal z firmy Pontex, která se zabývá mostními konstrukcemi.
Lávka bude zcela určitě neprodleně provizorně nahrazena. Podle Dolínka jsou provozovatelé přívozů (to by chtěla radnice Prahy 7) připraveni. Záleží hlavně na rozhodnutí Povodí Vltavy zda provizorně vznikne pontonový most nebo tzv. rámusák. Podle Dolínka bude zřejmě vhodnější pontonový most a to kvůli povodním. V případě velké vody prostě odjede a nebude tvořit překážku v úzké Trojské kotlině.
Náhrada za lávku se měla začít stavět v roce 2020, ale její pád vše urychlil. IPR podle Dolínka vypíše soutěž podobnou té na lávku Karlín – Holešovice, aby byly dodrženy všechny zákonné normy. Dolínek předpokládá, že provizorium, by mělo sloužit kolem tří let, či přesněji do doby, kdy bude postavna náhrada. Počítá se s tím, že by oba břehy spojily lávky dvě.
.