Stručný seznam požadavků městské části Praha 6. Z důvodů mimořádných dopravních komplikací tímto způsobem vedení radnice opakovaně apeluje na odpovědné kolegy z pražského magistrátu, bez jejichž aktivní součinnosti nelze nastalou situaci zdárně řešit. Jaké jsou požadavky Prahy 6?
- 1. Zřízení tzv. „světelné závory“ na Roztocké – zadrží auta mimo obytnou zástavbu na tř. Jugoslávských partyzánů
- Uzavřít výjezdy z tunelového komplexu Blanka na Prašném mostě – uleví Svatovítské ve směru na Vítězné náměstí
- Urychleně řešit P+R parkoviště na Dlouhé míli, oživit projekt parkovacího domu ve Veleslavíně, projednat možnosti zřízení P+R Vypich, Praha 6 je ochotna přispět na P+R parkoviště v Roztokách a Suchdole
- Urychleně zprovoznit garáže na Prašném mostě a ve Studentské ulici
- Zprůjezdnit ulici U Vorlíků
- Znovu prověřit obrácení jednosměrky v ulici Pelléova tak, aby auta mohla vyjíždět na křižovatku Špejchar
- Okamžitý zákaz vjezdu kamionů na Patočkovu, Evropskou
- Měřící stanice na Patočkovu, Svatovítskou, Jugoslávských partyzánů a Veleslavín – bezpodmínečně zveřejňovat výsledky měření
- Zpracovat mimoúrovňové řešení křižovatky Vypich
- Výhledově, po dokončení stavby nové ÚČOV, zprůjezdnit trasu Papírenskou ulicí přes Císařský ostrov
zdroj ÚMČ Praha 6
Co si myslí opozice ze šestky?
Bezradnost vedení šestkové radnice při řešení dopravního kolapsu v Dejvicích nemá meze. Kolony na Kulaťáku chce vyřešit uzavřením výjezdu z Blanky! Co přijde dál? Zátarasy kolem Prahy 6?
„Radnice Prahy 6 o situaci ví dva roky a nyní svým dopravním desaterem z dnešního dne zřejmě reaguje na kroky opozice, která připravuje svolání mimořádného zastupitelstva k tristnímu stavu dopravy na Praze 6,“ říká Jakub Stárek, zastupitel a předseda ODS Praha 6. Stejně tak se radnice vedená radnice vedená koalicí TOP 09 a ANO v čele se starostou Ondřejem Kolářem mohla řadu měsíců dopředu připravovat na stav, který způsobila rekonstrukce Korunovační. Výsledek? Problém řeší s více než dvouměsíčním zpožděním, kdy krizový stav dosahuje vrcholu. „Kvůli laxnosti šestkové radnice, nedomyšleným dopravním opatřením a nulovému posunu v řešení problémů tak trpí lidé z Prahy 6 i okolí,“ uvedl Stárek.
„Jedním z mála konkrétních dopravních počinů vedení Prahy 6 bylo to, že fakticky zrušila projekt propojení Evropské a Svatovítské komunikací 2+2 pruhy, který mohl být zprovozněn již v roce 2017,“ dodává Alan Zubr, místopředseda dopravní komise za ODS. Právě propojení Evropské a Svatovítské by výrazně ulevilo Vítěznému náměstí, které se v době dopravních špiček mění v parkoviště.
Zastupitelé ODS v Praze 6 jsou přesvědčeni, že by měla být co nejrychleji zřízena krizová provizorní komunikace podél Císařského ostrova a mělo by dojít k bleskové revizi dopravních opatření ve vazbě na zóny placeného stání. Radnice by měla pracovat na řešení propojení Veleslavína a Petřin obousměrnou komunikací, do plánovaného obchvatu Kulaťáku komunikací Evropská – Svatovítská je nutné vrátit původní parametry 2+2 pruhy a pokračovat v přípravě zahloubené břevnovské radiály.
zdroj ODS Praha 6